Pagini

duminică, 3 mai 2020

În faptul zilei streșinile plâng...


    În faptul zilei streșinile plâng...  scria G.Topârceanu                                 Ploaia nu ştie să râdă,nici să plângă,deşi unii ar putea spune că picură cu lacrimi. Ea cade cu amintiri de copii privind-o pe geam din  casa veche şi cu vise de iubire ude,pe sub umbrele. Fiecare strop se zdrobeşte de pământ ca o jertfă pentru fiecare silabă neţipată celor care şi-au aprins fulgere în sine luminând,pentru o secundă. Uneori poţi auzi tunetul pe care l-au lăsat în urma lor ca un ecou. Ne place ploaia pentru că ne botează în cristelniţa melancoliei, sinele ateu al lacrimii. Ne place ploaia pentru că se aseamănă cel mai bine cu atmosfera din sufletul nostru. Nu mă mai satur să privesc ploaia... Am mirosit-o privind norii, i-am adulmecat prezența îndepărtată, am implorat deschiderea baierilor Cerului.... M-am bucurat când am auzit primul tunet.... Mi-am umplut  dorit-o pentru noi, oamenii (ploua-n mai, ai mălai, nu?), mi-am dorit-o pentru pământul însetat, ars, tot mai fără viata, pentru căprițele  pe care vecinul  meu trebuie sa le ducă la păscut și pentru  ieduții  lor care rămân acasă.... pentru toate animalele cărora le trebuie hrană.... . Mi-am dorit-o, cred, ca un semn că totul va fi bine și că vom fi iarăși liberi... Și semnul a venit! Nu-l merităm, știu, dar când am primit doar ce am meritat? Hristos a înviat!
Îmi place ploaia, 
aceste picături
care parcă dansează hipnotic
acolo, la înălţimi...
şi cad, peste ochii mei,
 peste sufletul meu,
peste tot ceea ce doare,

peste amintirea care moare.



Niciun comentariu: