Centrare pe succes. Azi e o poartă spre ziua de mâine... Blogul este destinat partenerilor educaţionali şi nu numai .
Pagini
joi, 27 noiembrie 2014
Un elev nu învață pentru ca să fie evaluat, dar este evaluat pentru ca să învețe
Termenul evaluare are diferite conotații în funcție de realitățile educaționale la care se referă. De fapt, ea, este procesul prin care se furnizează informații utile, care permit luarea deciziilor ulterioare, fiind și o cale de perfecționare a formării.După o evaluare formativă elevul primește informații despre munca sa, despre lacune și desigur știe asupra căror aspecte să-și focuseze atenția. Doar actualmente evaluarea nu o mai folosim în scop de sancționare ori constrângere, ea este mai echilibrată și oferă un feedback operativ asupra performanțelor. Depun tot efortul ca evaluarea (și cea scrisă, și cea orală) să nu fie o povară, ci o bucurie. Îmi reușeștre să precizez explicit criteriile după care elevul va fi evaluat, produsul așteptat. După evaluările formative împreună cu discipolii analizaz greșelile și alcătuim un plan de îmbunătățire a performanțelor, conducându-ne de principiul centrării pe succes. Nu tratez evaluarea ca o pedeapsă sau recompensă și vă sfătui să nu faceți nici Dră acest lucru. Vechiul mit că evaluarea vine la sfârșit ar trebui să dispară. E important să ne schimbăm atitudinea. Și dacă ceva nu ne reușește să găsim defectele, să le reparăm și apoi să mergem mai departe. Astfel succesul e garantat!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu