Pagini

joi, 27 noiembrie 2014

Un elev nu învață pentru ca să fie evaluat, dar este evaluat pentru ca să învețe

      Termenul  evaluare  are  diferite  conotații  în  funcție  de  realitățile  educaționale  la  care  se  referă. De  fapt, ea, este  procesul  prin  care  se  furnizează  informații  utile, care  permit  luarea  deciziilor  ulterioare, fiind  și  o  cale  de  perfecționare  a  formării.După  o  evaluare  formativă  elevul  primește  informații  despre  munca  sa, despre  lacune  și  desigur  știe  asupra  căror  aspecte  să-și  focuseze  atenția. Doar  actualmente  evaluarea  nu  o  mai  folosim  în  scop  de  sancționare  ori  constrângere, ea  este  mai  echilibrată  și  oferă  un  feedback  operativ  asupra  performanțelor. Depun  tot  efortul  ca  evaluarea (și  cea  scrisă, și  cea  orală) să  nu  fie  o  povară, ci  o  bucurie. Îmi  reușeștre  să  precizez  explicit  criteriile  după  care  elevul  va  fi  evaluat, produsul  așteptat. După  evaluările  formative  împreună  cu  discipolii  analizaz  greșelile  și  alcătuim  un  plan  de  îmbunătățire  a  performanțelor, conducându-ne  de  principiul  centrării  pe  succes. Nu  tratez  evaluarea  ca  o  pedeapsă  sau  recompensă  și  vă  sfătui  să  nu  faceți  nici  Dră  acest  lucru. Vechiul  mit  că  evaluarea  vine  la  sfârșit  ar  trebui  să  dispară. E  important  să  ne  schimbăm  atitudinea. Și  dacă  ceva  nu  ne  reușește  să  găsim  defectele, să  le  reparăm   și  apoi  să  mergem  mai  departe. Astfel  succesul  e  garantat!


Niciun comentariu: