Pagini

miercuri, 12 februarie 2014

       Tainele  adulţilor  despre  desenele  copiilor
   Cine  dintre  părinţi  n-ar  dori  să  cunoască  unde  e  gîndul  copilului  său, ce-l  nelinişteşte, cum  se  simte? Nu  totdeauna  dintr-o  discuţie  poţi  afla  răspuns  la  aceste  întrebări. Atunci  daţi-i  copilului albumul, creioanele  sau  acuarela  şi observaţi-l. Desenul e o  sursă din  care  se  pot  informa  părinţii,  învăţătorii, psihologii  despre  aspiraţiile micuţului, temerile  acestuia, necesităţile  lui. Există  nişte legităţi, pe  care  trebuie  să  le  cunoaşteţi.
secvenţă de la o lecţie de artă plastică

    Gama  de  culori  folosite  e  oglinda  sufletului. Verdele vorbeşte  despre insistenţă, tendinţă  spre  independenţă, galbenul  simbolizează optimizmul  şi curiozitatea, albastrul  indică  o  persoană  destul  de  concentrată, aptă  de  a  face  autoanalize, roşu  dă  de  ştire  că  persoana e în picul  activităţii, se  excită  rapid, cu  toate  acestea  are o voinţă  de  invidiat,  gri e culoarea specifică  celor  care nu  sânt  gata  să  discute  despre  trăirile  personale, movul îl  utilizează  cei  cu  o  imaginaţie  şi  o  intuiţie dezvoltată, negrul  e  specific  celor  care  nu  sînt  mulţumiţi  de  realitate  şi  doresc  să  schimbe multe.
    Nu  mai  puţin  grăitoare e  şi  tehnica  desenării.Dacă  copilul, în  timpul  desenului  apasă  insistent  cu  creionul, acesta  e  un  semn  al  retrăirilor  sufleteşti şi  al  neliniştilor. Copilul cu  o  psihică  instabilă, emoţionant  va  desena  nesigur, va  avea detalii  nefinalizate . Un  desen neglijent îl  caracterizează pe  autorul  impulsiv, gata  să-şi  schimbe  rapid  activitatea.
  Simaţi  părinţi,  dacă  v-am  intrigat,  dacă  doriţi  să  cunoaşteţi   despre  ce  vorbesc  aşezarea  în  pagină  a  desenului,  organizarea  compoziţiei, dar  şi  alte  detalii  ale  desenului  colilului,  dacă  doriţi  să  puteţi  citi  cu  uşurinţă  opera  creată  de  micuţ,  vă  invit  la o  şedinţă  cu  părinţii cu  titlui  acestei  postări. Tot  aici  voi  propune  nişte  exerciţii  de  analiză, dar şi  de  corecţie a  atitudinilor.

Niciun comentariu: