Pagini

luni, 4 august 2014

Jurnal de vacanţă ( 2 )

    Aventura  a  continuat cu o  altă  perlă  a  Parisului ,  cu  284  trepte  ale Arc de Triomphe, înălţat pentru ostaşii  lui  Napoleon  veniţi  cu  victorie  din  lupte;  cu  privelişti  ameţitoare  de  pe  teresă, sculpturi şi  frize  pe  barelief şi  faţadă.  
Întâmplător  în  acea  zi  m-am  ataşat  de  un  grup  de turişti  ruşi  la  Cathedrale Notre Dame (ceea  ce  merită  neapărt  de  văzut ), aşa  că  am beneficiat şi am  ascultat  despre  istoria construcţiei  şi  reconstrucţiei, tălmăcirea  sculpturilor  şi a vitrajelor, am aprins  lampade şi  am  ascultat  slujba  divină.

Apoi  am  hoinărit  pe  străduţele pline  de  verdeaţă, flori , am văzut Sena (n-am făcut cu regret o plimbare cu vaporaşele mici care  mişunau pe aici ),am găsit  un  robinet  nostim  în stradă.



Şi  din  nou  m-a  copleşit  patiseria care  nu  are  aceleaşi  dulciuri  două  zile consecutiv.






Niciun comentariu: