Pagini

marți, 4 martie 2014

Rămaşi singuri în biserici, fără de credinţa noastră sfinţii nu ne mai pot ajuta. Dan Puric

    Postul  Mare  e  perioada  de  pregătire  pentru  Sfintele Paşti,  dar  deseori  e  asemuit  cu  o  călătorie către  Înviere.Durează 40 de zile de  post  aspru  şi o  săptămână , a şaptea, săptămâna patimilor , în  care  ne  abţinem  de  la mâncăruri  de origine animală . Dar e deosebit  de  important  să însoţim  postul  de  atitudini  şi  fapte  de  dreptate  şi  de  milostenie, de pace  şi  smirenie. Mai  întîi  de  toate e o  perioadă  de  eliberare  de  păcate  şi  de  patimi  egoiste, o  perioadă  de  pocăinţă  pentru  tot  ce  am  făcut  rău  şi, concomitent, o  perioadă  de  înviere  şi  de  luminare  a  sufletului  prin  rugăciuni,  prin  spovedanie,  prin  împărtăşanie. De  ce  oare  ne  aducem  aminte  de  aceste  lucruri  doar  când  sîntem  în  Post?  
     Când  eram  copilă, familia  noastră  postea ,,pe  ascuns", tot  aşa  sărbătoream  şi  Paştele ( părinţii  mei  erau  intelectuali  şi  nu-şi  puteau  manifesta deschis  credinţa ) . Permanent, însă, am fost îndemnati , noi, copiii  să  alungăm  gândurile  necurate, cuvintele  urâte, faptele  rele.
     Acum  spunem că  ştiinţa  lui  Hristos  este :,,Doctore, vindecă-te mai  întîi  pe tine!". Iar noi, creştinii  înţelegem  alegoria:  începe  cu  tine  însuţi, altfel nu  vei  reuşi! Intensitatea  postului  depinde  de  râvna  şi  rezistenţa  fiecăruia. 

  • Oricum  voi  evita excesele: atât delăsarea  spirituală  prin  nepostire, cât  şi epuizarea  fizică  nechibzuită.
  • Schimbarea  felului  de  a mă  alimenta  îl  voi  însoţi  de  schimbarea  comportamentului, a relaţiilor  mele  cu Dumnezeu,  cu  lumea  materială.
  • Mă  voi  smeri  sincer, mă  voi  pocăi  şi  voi  însoţi  postul  de  rugăciuni.

     Mă  rog  să  mă  iertaţi ...


Niciun comentariu: